Tworzymy skuteczny proces sprzedaży

Skuteczny plan procesu sprzedaży obejmuje zazwyczaj kilka kluczowych kroków, z których każdy ma swoją określoną rolę oraz mierzalny wynik. Poniższy plan zakłada, że stworzyłeś już Buyer Personę, określiłeś kanały dotarcia do klientów oraz znasz wartości swojej firmy. Jeśli nie, przejdź najpierw do TEGO ARTYKUŁU i uzupełnij brakujące podstawy.

Krok 1: Prospecting

Twój proces sprzedaży rozpocznie się od próby dotarcia do potencjalnych klientów, zgodnych z określoną wcześniej grupą docelową.

Swój prospecting możesz oprzeć o cold calling, kampanie mailowe, social selling, LinkedIn, social-media czy kampanie marketingowe.

W tym kroku głównym celem jest dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem lub usługą.

Krok 2: Kwalifikacja

Na tym etapie powinieneś skupić się na zbadaniu potrzeb potencjalnego klienta, a także poznać jego budżet i proces decyzyjny. Dzięki temu możesz określić czy dany konsument dobrze pasuje do Twojego produktu lub usługi i podjąć decyzję o kolejnych krokach.

Jedną z popularnych metod kwalifikowania Leadów jest metoda BANT, w nadchodzącym artykule dowiesz się więcej na jej temat.

Krok 3: Prezentacja

Jeśli potencjalny klient zakwalifikował się do dalszej współpracy, Twoim zadaniem jest teraz przedstawić korzyści płynące z Twojego produktu lub usługi oraz wytłumaczyć, w jaki sposób rozwiązuje on problemy i wyzwania Twojego klienta.

Postaraj się również zademonstrować unikalne cechy produktu oraz odnieś się do wszelkich pytań i zastrzeżeń, jakie może mieć Twój rozmówca.

Krok 4: Zamknięcie Sprzedaży

Jeśli poprawnie przeprowadziłeś klienta przez poprzednie etapy, jest on najprawdopodobniej gotowy do zakupu.

W tym momencie, Twoim zadaniem jest ostateczne rozwianie wszelkich zastrzeżeń i wątpliwości oraz zamknięcie sprzedaży.

Krok 5 i 6: Realizacja zamówienia oraz Zarządzanie kontem klienta.

Ostatnie dwa kroki, dotyczą obsługi posprzedażowej.

Po pierwsze musisz skoordynować działania z resztą zespołu, tak aby terminowo dostarczyć produkt lub usługę.

Po drugie, zadbaj o komunikację z klientem, tak aby czuł się on zaopiekowany oraz usatysfakcjonowany z zakupu.

Dobrym rozwiązaniem jest wdrożenie automatyzacji, która poprzez wiadomości mailowe zadba o rozwijanie Twojej relacji z klientem i budowanie bazy lojalnych konsumentów.

Proces sprzedaży oparty o powyższe etapy umożliwi Ci dokładną analizę wyników sprzedażowych oraz umożliwi wdrożenie potrzebnych zmian, bez burzenia całego procesu.

W tym kursie znajdziesz dokładne informacje jak stworzyć Strategię Sprzedaży oraz gotowe do wdrożenia plany i strategie.

Jeśli masz wątpliwości co do konkretnego etapu swojego procesu, zostaw wiadomość, a skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe aby sprawdzić czy możemy znaleźć rozwiązanie dla Twojego problemu.

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Dziękujemy!

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami. Odpowiemy na Twoją wiadomość wkrótce.
Ups! Wystąpił błąd podczas wysyłania formularza.
*Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny lub/i mailowy w celu obsługi niniejszego zgłoszenia.
*Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.salessolutions.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).
Start-up owner

Bądź z nami na bieżąco!

Zapraszamy do odwiedzenia naszych profili na mediach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej informacji, aktualności i inspiracji związanych z naszymi usługami.