Customer Journey Map to najlepsze narzędzie do poznania wszystkich kroków, które podejmuje klient podczas kontaktu z marką. Dobrze przygotowana "mapa" pozwoli Ci zrozumieć potrzeby oraz wyzwania Twoich potencjalnych klientów. Sprawdź czym jest Customer Journey Map i jak ją dobrze przygotować.
Pewnie rzadko kiedy decyzję o ważnym zakupie podejmujesz pod wpływem impulsu, tym bardziej gdy dotyczy on całej Twojej firmy. Tak samo Twoi klienci nie podejmują natychmiastowej decyzji o zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi. To podróż pełna wyzwań, znaków zapytania i poszukiwania odpowiedzi.
To co naprawdę ma znaczenie w procesie sprzedaży, to zadbanie o to aby cały proces był łatwy i pełen pozytywnych wrażeń.
CJM to wizualne przedstawienie każdego kroku, jaki wykonuje klient - od momentu odkrycia Twojej marki czy produktu do momentu, w którym staje się lojalnym klientem.
Odtwarzając ścieżkę zakupową klienta, możesz poznać i przeanalizować jego interakcje z marką, a także zrozumieć jakie obszary mogą wymagać poprawy.
- Zwiększa współczynnik konwersji: Jeśli wiesz, co dzieje się w głowie klienta, możesz skuteczniej przeprowadzić go przez proces sprzedaży.
- Poprawia doświadczenie klienta: Eliminując potencjalne blokady ułatwiasz klientowi zakup, a tym samym zwiększasz szansę na powtarzalność transakcji.
- Buduje lojalność: Dzięki dobrze zaplanowanemu wdrożeniu czy szybkiej wysyce, zyskujesz lojalnych klientów.
Customer Journey Map pozwala nam wejść w buty naszego odbiorcy i przekonać się czy trasa, którą dla niego przygotowaliśmy, na pewno jest najlepszą z możliwych.
Zidentyfikuj persony kupujących
Zacznij od zrozumienia, kim są Twoi klienci. - Nie uda Ci się poprawnie zmapować ich podróży, jeśli nie znasz ich motywacji, problemów i zainteresowań.
Wykorzystaj ankiety, wywiady lub analizę danych, aby zdefiniować personę kupującego.
Podziel ścieżkę zakupu na wybrane etapy:
1️⃣ Zainteresowanie: Zastanów się w jaki sposób klienci odkrywają Twoja firmę lub produkt. Weź pod uwagę reklamy, konferencje, dane z Google Analytics, blogi, webinary i media społecznościowe. Sprawdź też kiedy klienci opuszczają Twoją stronę oraz zbierz opinie, oceny i recenzje Twojej firmy.
2️⃣ Rozważanie: Na tym etapie klient zastanawia się nad zakupem. Pomyśl - jakie są jego największe problemy oraz wyzwania? w jaki sposób możesz na nie odpowiedzieć i przekonać go do swojego produktu?
3️⃣ Decyzja: Co może popchnąć klienta do zakupu? - Rozważ różnego rodzaju rabaty, referencje lub bezpłatne wersje próbne.
4️⃣ Utrzymanie: Co może sprawić, by Twoi klienci wracali? Rozważ dedykowany support, aktualizacje i programy lojalnościowe.
5️⃣ Adwokat Twojej marki: Co sprawia, że Twoi klienci staną się promotorami Twojej firmy? Stwórz program poleceń, angażuj swoich klientów na social mediach, przeprowadzaj konkursy i loterie.
Dostosuj swój przekaz
Po zidentyfikowaniu potrzeb, wyzwań i motywacji klientów na każdym etapie podróży, nadszedł czas, aby dostosować komunikaty do ich sposobu myślenia. Skuteczne komunikaty budują zaufanie, pokazują wartość i przybliżają klientów do podjęcia decyzji.
Analiza ścieżki zakupowej klienta może pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży, a także poprawić wyniki działań marketingowych. Tworząc swoją mapę pamiętaj aby uwzględnić w niej poniższe elementy:
Tworzenie Customer Journey Map to proces, który wymaga głębokiego zrozumienia klienta, jego potrzeb i oczekiwań oraz interakcji z marką. Podejdź do tego zadania analitycznie, zbierz wszystkie niezbędne dane, porozmawiaj z klientami oraz członkami Twojego zespołu i korzystając z odpowiednich narzędzi stwórz mapę, która pozwoli Ci osiągać jeszcze lepsze wynki.
Szukasz efektywnych rozwiązań?
Tworzymy strategie i rozwijamy marki, które przyciągają, budzą emocje i budują relacje z odbiorcami. Nasze działania skupione są na realizacji Twoich celów biznesowych, zrozumieniu potrzeb Twoich potencjalnych klientów oraz dopasowaniu oferty do unikalnego charakteru Twojej firmy. Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.
Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!
Zapraszamy do odwiedzenia naszych profili na mediach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej informacji, aktualności i inspiracji związanych z naszymi usługami.