Czym jest Account Based Marketing i w jaki sposób różni się od tradycyjnego marketingu?

Account Based Marketing (ABM) to strategia marketingowa, która wyróżnia się swoim spersonalizowanym podejściem do klientów. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, czym jest ABM i w jaki sposób różni się od tradycyjnego marketingu. Odkryjemy, jakie są zalety tej strategii i jak możesz ją wykorzystać, aby osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe dla swojej firmy.

Account Based Marketing to innowacyjna strategia komunikacji marketingowej B2B, która opiera się przede wszystkim na dostosowaniu przekazu do konkretnej grupy docelowej. W przeciwieństwie do tradycyjnych strategii marketingowych, które zaprojektowane są dla szerokiego grona odbiorców, Account-Based Marketing (ABM) przyjmuje bardziej spersonalizowane podejście, koncentrując się na indywidualnych potrzebach klientów docelowych. 

Firmy stosujące Account-Based Marketing wykorzystują techniki segmentacji i analizy oparte na danych takich jak: wielkość firmy, branża, historia zakupów itp, aby dostosować swoje wiadomości specjalnie dla kont, do których chcą dotrzeć. Oprócz dostarczania konkretnych rozwiązań, które spełniają indywidualne potrzeby klientów, strategia ABM pomaga również firmom tworzyć silniejsze więzi z kluczowymi klientami poprzez dostarczanie przydatnych informacji i spostrzeżeń, które mogą pomóc w edukowaniu ich, jak najlepiej korzystać z ich produktów lub usług.

Jak Twoja firma może wykorzystać strategie ABM do napędzania wzrostu?

Lepszy zwrot z inwestycji (ROI)

Dzięki podejściu ABM firmy mogą skoncentrować swoje działania marketingowe i sprzedażowe na tych kontach, które mają potencjał do generowania największych przychodów. Dzięki temu zasoby są wykorzystywane w najbardziej efektywny i opłacalny sposób. Ponadto, wykorzystując oparty na danych wgląd w zachowania klientów, firmy mogą zoptymalizować swoje kampanie w oparciu o informacje zwrotne od klientów w czasie rzeczywistym. Pozwala im to dostosować strategie i zmaksymalizować zwrot z podjętych wysiłków.

Szybsze generowanie leadów

Dzięki ABM firmy mogą szybko identyfikować i kierować reklamy do potencjalnych klientów z największym prawdopodobieństwem konwersji. Pomaga to przyspieszyć proces generowania leadów i pozwala firmom skoncentrować swoje zasoby na kontach z największą szansą na zostanie klientami.

Zwiększenie CLV (Customer Lifetime Value)

Dostarczając klientom treści, które rezonują z nimi, firmy budują głębsze relacje z klientami i sprawiają, że są oni bardziej lojalni w stosunku do marki. Ten rodzaj marketingu opartego na relacjach pomaga również generować ambasadorów marki, którzy (nawet nieświadomie) rozpowszechniają produkty czy usługi Twojej firmy.

Kiedy stosować ABM, a kiedy lepiej postawić na tradycyjny marketing?

Tradycyjny marketing działa najlepiej, gdy duża grupa odbiorców jest zainteresowana tym, co oferujesz. W tym wypadku musisz zidentyfikować właściwy rynek docelowy i wykorzystać różne kanały dotarcia. W przypadku ABM musisz jednak rozważyć, które osoby decyzyjne w organizacji należy przekonać i jak najlepiej się z nimi skontaktować.

Zastanawiasz się czy ABM jest dla Ciebie? Chcesz zbudować skuteczną strategię i pozyskać kluczowych klientów? Nasi eksperci pomogą Ci zaplanować i wdrożyć skuteczne działania marketingowe.

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Dziękujemy!

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami. Odpowiemy na Twoją wiadomość wkrótce.
Ups! Wystąpił błąd podczas wysyłania formularza.
*Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny lub/i mailowy w celu obsługi niniejszego zgłoszenia.
*Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.salessolutions.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).
Start-up owner

Bądź z nami na bieżąco!

Zapraszamy do odwiedzenia naszych profili na mediach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej informacji, aktualności i inspiracji związanych z naszymi usługami.