Cold Mailing - jak robić go skutecznie

Cold Mailing, czyli wysyłanie tzw. ‘zimnych e-maili’ przeżywa obecnie drugą młodość i w wielu branżach przynosi świetne rezultaty. Pod warunkiem oczywiście, że jest dobrze zaplanowany i odpowiednio wdrożony.

Cold Mailing, czyli wysyłanie tzw. ‘zimnych e-maili’ przeżywa obecnie drugą młodość i w wielu branżach przynosi świetne rezultaty. Pod warunkiem oczywiście, że jest dobrze zaplanowany i odpowiednio wdrożony. 

W tym artykule dowiesz się jak tworzyć skuteczne kampanie mailingowe. 

Określ swoje cele

Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem kampanii mailingowej jest jasne określenie celów. Zastanów się co chcesz osiągnąć: czy chcesz zwiększyć sprzedaż produktów? Promować nową usługę? Pozyskać potencjalnych klientów? Zebrać opinie na temat Twojej usługi? Ustal jaki rezultat chciałbyś osiągnąć i sformułuj cel, który jest mierzalny i osiągalny. 

Zbuduj listę kontaktową

W cold mailingu nie chodzi o masowe wysyłanie wiadomości do wszystkich. Sięgnij po swoją buyer personę i na jej podstawie stwórz grupę docelową. Jeśli Twoja firma jest na wczesnym etapie rozwoju i nie masz jeszcze kontaktów w branży z pomocą może przyjść Ci Sales Navigator (narzędzie premium na LinkedIn), gdzie z łatwością wyszukasz osoby zgodne z profilem Twojego idealnego klienta. 

Poza tym możesz również przejrzeć strony internetowe, wziąć udział w konferencjach i eventach branżowych, stworzyć webinar czy darmowego e-booka i korzystać z maili podanych w formularzach zgłoszeniowych. 

Spersonalizuj swoje wiadomości

Jeden z najważniejszych czynników skutecznej kampanii mailingowej to spersonalizowane wiadomości. Dostosuj treść i ton wiadomości do odbiorcy, odwołując się do ich potrzeb, preferencji i zainteresowań. Pamiętaj, że Twoja wiadomość powinna skupiać się na odbiorcy, a nie na Twojej firmie i tym, jaka jest cudowna. :)
Dodatkowo, zadbaj o to aby Twój e-mail wyglądał jak wiadomość napisana przez handlowca do adresata, nie jak masowa wiadomość wysłana przez zespół marketingowy.

Zwróć uwagę na tytuł i pierwsze zdania

Tytuł i pierwsze zdania wiadomości są kluczowe, ponieważ to one decydują czy Twój odbiorca otworzy wiadomość i przeczyta maila.Twórz ciekawe i angażujące tytuły, jednak unikaj zwrotów typowych dla marketingowców. Pierwsze zdanie w Twoim mailu powinno wyjaśnić dlaczego piszesz do potencjalnego klienta i jasno komunikować jaki problem możesz rozwiązać oraz jakie korzyści płyną z Twojego produktu lub usługi.

Follow-up

Jeden e-mail prawie nigdy nie doprowadzi Cię do sprzedaży. W zależności od tego jaki rynek targetujesz możesz wysłać od 3 do 7 maili! W Polsce zwykle wysyła się 3-4 wiadomości, w USA często 7, czasami nawet 9. Pamiętaj jednak aby nie bombardować potencjalnych klientów wiadomościami, dostosuj częstotliwość do swojej grupy docelowej oraz rodzaju oferowanych produktów lub usług.

Błędy, których należy unikać:

Masowe wysyłanie wiadomości


Unikaj wysyłania masowych i ogólnikowych wiadomości. Odbiorcy chcą czuć się wyjątkowi, dlatego warto poświęcić czas na spersonalizowanie treści i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb.

Nieprawidłowe segmentowanie listy mailingowej


Segmentacja listy mailingowej to kluczowy element skutecznej kampanii. Nie wysyłaj wszystkim odbiorcom tej samej wiadomości. Dziel swoją listę na grupy odbiorców o podobnych cechach i preferencjach, a następnie dostosuj treści do każdej z tych grup.

Brak monitorowania i analizy wyników


Nie zapominaj o monitorowaniu i analizowaniu wyników swoich kampanii mailingowych. Śledź wskaźniki takie jak wskaźnik otwarć, klikalność czy ilość sprzedaży generowanych przez kampanię. Na podstawie tych danych dostosuj swoje podejście i testuj różne strategie.

Zbyt długa treść wiadomości


Odbiorcy często mają ograniczoną ilość czasu i uwagi, dlatego unikaj zbyt długich wiadomości. Skup się na przekazywaniu najważniejszych informacji w sposób zwięzły i atrakcyjny. Pamiętaj aby już na samym początku maila, skupić się na kliencie i jego problemach oraz potrzebach.

Prowadzenie skutecznej kampanii mailingowej wymaga odpowiedniego przygotowania i uwzględnienia kilku kluczowych czynników. Określenie celów, spersonalizowanie treści, dostarczenie wartości odbiorcom oraz regularność kontaktu są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. 

Jeśli nie jesteś pewien jak stworzyć skuteczną kampanię lub zwyczajnie nie masz na to czasu, skontaktuj się z nami, a nasi eksperci stworzą strategię, która umożliwi Ci zdobycie nowych klientów.

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Dziękujemy!

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami. Odpowiemy na Twoją wiadomość wkrótce.
Ups! Wystąpił błąd podczas wysyłania formularza.
*Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny lub/i mailowy w celu obsługi niniejszego zgłoszenia.
*Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.salessolutions.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).
Start-up owner

Bądź z nami na bieżąco!

Zapraszamy do odwiedzenia naszych profili na mediach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej informacji, aktualności i inspiracji związanych z naszymi usługami.