Wyeliminuj te 3 błędy i zyskaj nowych klientów dzięki Cold Calling

Cold calling często wzbudza przerażenie u niedoświadczonych handlowców, a Ci działający w branży od lat, również niechętnie sięgają po telefon, mówiąc, że cold calling nie działa. Współpracując z różnymi firmami zauważyłam 3 notorycznie powtarzajace się błędy, których wyeliminowanie znacząco wpływa na rezultaty tzw. zimnych telefonów.

Używasz formułki i mówisz zbyt szybko

Handlowcy zwykle zaczynają rozmowę od słów “dzień dobry nazywam się XYZ i dzwonię do Pana/Pani z firmy XYZ", co może automatycznie wywoływać niechęć u potencjalnego klienta.
Nasz mózg podejmuje wiele decyzji automatycznie i podświadomie, również w kwestii tego jak odbieramy informacje usłyszane od innych. Badania przeprowadzone przez HubSpot w 2016 roku pokazują, że sprzedawcy nie cieszą się dużym zaufaniem w społeczeństwie. Poprzez używanie formułek, możesz uruchomić 'zapalnik' w mózgu swojego odbiorcy, który automatycznie przypisze Ci łatkę “chce mi coś wcisnąć.”
W efekcie Twój odbiorca nie będzie skłonny do rozmowy i spróbuje jak najszybciej się Ciebie pozbyć.

Spróbuj zacząć rozmowę inaczej. Powiedz “Dzień dobry” i poczekaj aż Twój rozmówca odpowie. Dzięki temu zapoczątkujesz rozmowę, zamiast kontynuować monolog. Nie śpiesz się. Przedstaw się, ale nie używaj zwrotu “nazywam się…”, powiedz po prostu swoje imię i nazwisko oraz nawę firmy w której pracujesz. Np. Magdalena Wczesna, Sales Solutions.

Nie wiesz dlaczego dzwonisz

Następnym razem zanim złapiesz za słuchawkę, wybiegnij myślami kilkanaście sekund w przód i wyobraź sobie moment w którym mówisz: “dzwonię do Pana/Pani bo…”
Zatrzymaj się tutaj na chwilę i zastanów nad tym, czy faktycznie masz dobry powód aby do kogoś dzwonić.
Czy to z czym dzwonisz rozwiąże ich problem? Czy w ogóle wiesz jaki problem ma Twój potencjalny klient? Czy rozumiesz jego potrzeby i wyzwania?

Zbyt często handlowcy dzwonią bo: “Dyrektor Sprzedaży kazał”, bo “tak robimy prospecting” bez większego zastanowienia i przygotowania.

Przed rozpoczęciem cold callingu przeanalizuj swoją grupę docelową, zrozum ich problemy i wyzwania, oraz upewnij się, że masz produkt lub usługę, która może im pomóc.

Od razu przechodzisz do sprzedaży

Dzwonisz. Potencjalny klient odbiera, rozmowa idzie całkiem dobrze więc mówisz “to może umówimy się na spotkanie i zaprezentuje Panu/Pani nasz produkt/usługę?”.

Nagle atmosfera staje się delikatnie napięta, a klient odpowiada: “to proszę wysłać email, a ja się jeszcze zastanowię.”

Wiesz co poszło nie tak?

Na tym etapie klient nie był (i nie zwykle nie jest) gotowy do zakupu czy poważniejszych deklaracji. W Sales Solutions posługujemy się lejkiem sprzedażowym bazującym na pięciu różnych etapach:

Gdy dzwonisz do klienta, najczęściej znajduje się on na pierwszym lub drugim etapie tego lejka. Nie możesz przeskakiwać od razy do piątego, bo przestraszysz i zniechęcisz swojego odbiorcę. Gdy słyszysz, że Twój rozmówca jest zainteresowany, zaproponuj spotkanie w celu zbadania potrzeb i edukacji - nie sprzedaży. Możesz to zrobić mówiąc: “Może umówimy się na krótkie (15min spotkanie) abym mógł lepiej poznać Wasze potrzeby i sprawdzić czy nasze rozwiązanie miałoby sens w Państwa firmie?”

Dzięki temu klient nie ma wrażenia, że “próbujesz mu coś wcisnąć” i nie czuje się zobowiązany do zakupu.

Unikanie tych trzech największych błędów w cold callingu może znacznie zwiększyć skuteczność Twoich rozmów sprzedażowych. Zmieniając podejście, mówiąc wolniej i skupiając się na potrzebach klienta zamiast natychmiastowej sprzedaży, będziesz budować większe zaufanie i skuteczniej nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami.

Chcesz poznać więcej metod na poprawę cold callingu lub potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu skutecznej startegii prospectingowej?

Wystarczy, że podasz swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Dziękujemy!

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami. Odpowiemy na Twoją wiadomość wkrótce.
Ups! Wystąpił błąd podczas wysyłania formularza.
*Wyrażasz zgodę na kontakt telefoniczny lub/i mailowy w celu obsługi niniejszego zgłoszenia.
*Wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez www.salessolutions.pl oraz na wykorzystanie komunikacji email w celach marketingowych (Polityka Prywatności).
Start-up owner

Bądź z nami na bieżąco!

Zapraszamy do odwiedzenia naszych profili na mediach społecznościowych, gdzie znajdziesz więcej informacji, aktualności i inspiracji związanych z naszymi usługami.